Umění meditace 5 s Lukášem Chmelíkem
Datum konání:
10.5.2024 - 12.5.2024Popis:
Drazí praktikující,
zveme vás na další z víkendových setkání, které probíhají v pražském Kunkyablingu s názvem Umění meditace, který navazuje na lednové setkání v pražském Kunkyablingu pod vedením instruktora základní úrovně Santi Mahá Sanghy Lukáše Chmelíka.
Tato setkání zaměřená na oblast vzdělání a výcviku v oblasti Buddhova učení, praxi meditace, která probíhají během víkendů (jednou za dva-tři měsíce), se opírají o Pět bodů pro otevřené meditační kurzy mistra Čhögjala Namkhai Norbu, přičemž je prohlubují a dále rozvíjejí. Navazují tak na „Otevřené meditační kurzy bdělé přítomnosti”.
Jsou určeny jak pro nové zájemce o nauku a transmisi dzogčhenu, tak pro starší praktikující. Podle potřeby proběhne výklad základních praxí.
_____________________________________________________________
Sobota 11.5.
9.00 – 12.30
14.30 – 18.30
9.00 – 12.30
14.30 – 17.30
Díky učení o práci s emocemi máme možnost lépe vidět, jak emoce vyvstávají a jak ovlivňují naše vnímání a reakce. Především budeme zkoumat, jak s nimi pracovat tak, abychom je více zvědomili, a postupně lépe zvládali a tak mohli žít kvalitnější a šťastnější život.
Emoce jsou nedílnou součástí lidského života. Z pohledu Buddhova učení je lze rozdělit na prospěšné/ctnostné jako je důvěra, soucit, laskavost a empatie a pak především neprospěšné označované jako jedy mysli – nevědomost, touha, hněv (tzv. tři kořenové emoce). Umění pracovat s problematickými emocemi tak, aby nás nedrželi v sevření, ale abychom naopak rozvinuli větší svobodu od nich, je důležitou součástí cesty.
Výklad, učení a praxe se budou opírat o nauky Čhögjala Namkhai Norbu a o tradiční texty a komentáře. Z tradičního pohledu je postoj opouštění emocí, spolu s uplatňováním protijedů, zdůrazňován v sútře, jejich transformace v tantře a samoosvobozování v dzogčhenu.
Klíčem k praxi je především bdělá přítomnost, díky níž si dokážeme uvědomit, v jakém emočním stavu se nacházíme, co děláme, a co potřebujeme, abychom byli v zdravějším, ideálně v přirozeném stavu, který je svou povahou čistý a svobodný od jakýchkoliv emočních zapletení.
Od hrubých emocí, které můžeme mít celé měsíce, až po okamžikové jemné záblesky, člověk zažívá široké spektrum emočních stavů a především vůči problematickým emocím, které se mohli stát vzorci našeho chování a reagování, potřebujeme zvýšenou bdělost, sebeuvědomění a funkční strategie toho, jak je pomalu léčit, rozpouštět a nacházet prospěšnější stavy, které jsou blíže poznání dzogčhenu.
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
Těšíme se na vás,